Boisz się raka piersi? Pij czerwone wino
- Data:
- 2012-01-09 11:28
- Komentarzy:
- 0
W przeprowadzonych badaniach uczestniczyło 36 kobiet w wieku prokreacyjnym. Stwierdzono, że uczestniczki badań, które spożywały 200 gram czerwona wina codziennie przez miesiąc miały niższy poziom estrogenu i wyższy poziom testosteronu. Podobnego efektu na poziom hormonów nie stwierdzono u kobiet, który w tym samych ilościach spożywały przez miesiąc białe wino.
- Jeśli pijesz do obiadu wino, niezależnie od rodzaju spożywanego dania zawsze dobrym wyborem jest wino czerwone - sugeruje dr Chrisandra Shufelt. Jej zespół zbadał podobieństwo działania substancji zawartych w czerwonym winie do działań inhibibitorów aromatazy. Inhibitory te stosowane w terapii nowotworowej hamują wydzielanie enzymu aromatazy, który wpływa na poziom estrogenu. W badaniach stwierdzono, że czerwone wino podobnie jak inhibitory hamują wzrost komórek nowotworowych.
Każdego roku w Polsce notuje się prawie 10 tys. zachorowań na raka piersi. Z powodu tego nowotworu rocznie umiera w naszym kraju pięć tysięcy kobiet.
sjk, "Medical News Today", euromedica.com.pl


Komentarze