Aktualności
Na plażę z zieloną herbatą
- Data:
- 2011-05-30 14:07
- Komentarzy:
- 2
W badaniu przeprowadzonym przez amerykańskich naukowców wzięło udział 60 ochotniczek, które podzielono na dwie grupy. W grupie badawczej kobietom podawano zieloną herbatę w ilości dostarczającej im 1400 mg katechin na dobę. Kobietom, które weszły w skład grupy kontrolnej katechin nie podawano.
Po 6 i 12 tygodniach badania naukowcy sprawdzali stan struktury i funkcji skóry uczestniczek - w tym celu kobiety biorące udział w badaniu były wystawiane na niewielkie dawki promieniowania słonecznego. Okazało się, że kobiety, które spożywały duże ilości zielonej herbaty, dzięki zawartym w niej polifenolom, były lepiej chronione przed działaniem promieniowania UV. Polifenole zwiększały przepływ krwi i ilość tlenu dostarczanego do skóry - poprawiały też ogólną elastyczność naskórka.
Po 6 i 12 tygodniach badania naukowcy sprawdzali stan struktury i funkcji skóry uczestniczek - w tym celu kobiety biorące udział w badaniu były wystawiane na niewielkie dawki promieniowania słonecznego. Okazało się, że kobiety, które spożywały duże ilości zielonej herbaty, dzięki zawartym w niej polifenolom, były lepiej chronione przed działaniem promieniowania UV. Polifenole zwiększały przepływ krwi i ilość tlenu dostarczanego do skóry - poprawiały też ogólną elastyczność naskórka.
The Journal od Nutrition, arb


Komentarze