Tu jesteś:   Strona główna >  Aktualności >  Owies nie tylko dla koni

Aktualności
Owies nie tylko dla koni / Fot. Wikipedia

Owies nie tylko dla koni

Data:
2011-05-25 14:39
Komentarzy:
0
Amerykańscy naukowcy z Provident Clinical Research wykazali, że jedzenie ziaren owsa obniża ryzyko zachorowania na choroby układu sercowo-naczyniowego poprzez obniżenie poziomu cholesterolu we krwi.
W przeprowadzonym przez naukowców badaniu wzięły udział 204 osoby - część o prawidłowej sylwetce, część z nadwagą, a część otyłych z wyjściowym stężeniem cholesterolu lipoprotein o niskiej gęstości (LDL) 120-200 mg/dl (normą są wartości poniżej 135 mg/dl). Do dziennej diety poddanych badaniu osób wprowadzono dwie porcje pełnych ziaren owsa lub duże ilości błonnika pokarmowego. Ponadto ilość spożywanych dziennie kalorii ograniczono o 500.

Okazało się, że owies - znacznie bardziej niż błonnik - obniżał poziom cholesterolu LDL i cholesterolu w ogóle. Poziom tzw. dobrego cholesterolu nie różnił się znacząco u członków obu grup, natomiast obwód talii u osób spożywających owies zmniejszył się znacznie bardziej niż u osób przyjmujących duże porcje błonnika (jeśli chodzi o szybkość utraty masy ciała - była ona w obu grupach podobna).

Journal of the American Dietetic Association, arb



Komentarze


Dodaj lokal





Znajdź lokal na mapie

Znajdź lokal na mapie