Tu jesteś:   Strona główna >  Aktualności >  Cierpisz na nadciśnienie? Pij mleko

Aktualności
Cierpisz na nadciśnienie? Pij mleko / Fot. sxc.hu

Cierpisz na nadciśnienie? Pij mleko

Data:
2011-05-20 13:35
Komentarzy:
0
Każde 150 ml spożywanego regularnie mleka zmniejsza ryzyko zachorowania na nadciśnienie tętnicze o 7 procent - ustalili naukowcy z Uniwersytetu w Wageningen i Erasmus Medical Centre w Rotterdamie.
W badaniu przeprowadzonym przez naukowców wzięło udział 2245 osób w wieku 55 lat lub starszych. Badanych podzielono na cztery grupy - w każdej znalazły się osoby spożywające różne ilości produktów mlecznych - członek każdej kolejnej grupy spożywał średnio o 150 ml mleka więcej. Analiza statystyczna wyników uzyskiwanych w czasie badań osób biorących udział w eksperymencie wykazała związek pomiędzy piciem mleka, a ryzykiem rozwoju nadciśnienia tętniczego.
 
Nie oznacza to jednak, że mleko jest lekarstwem na nadciśnienie - spożycie produktów mlecznych spowalnia rozwój choroby, ale nie zapobiega samej chorobie.

American Journal of Clinical Nutrition, arb



Komentarze


Dodaj lokal





Znajdź lokal na mapie

Znajdź lokal na mapie