Tu jesteś:   Strona główna >  Aktualności >  Kobiety, pijcie często kawę....

Aktualności
Kobiety, pijcie często kawę. Chroni przed rakiem piersi / sxc

Kobiety, pijcie często kawę. Chroni przed rakiem piersi

Data:
2011-05-19 12:32
Komentarzy:
0
Picie kawy chroni kobiety przed rakiem piersi - do takich wniosków doszli naukowcy z z Kaolinska Institutet w Szwecji.
Rak piersi to najbardziej zabójczy nowotwór u kobiet. Szacuje się, że zachoruje na niego co 16. Polka. Dlatego każdy sposób, by obniżyć ryzyko zachorowania na tę chorobę, jest dobry. A jednym z nich jest częstsze picie kawy.

Naukowcy zespół ze Szwecji przeanalizował dane które dotyczyły sześciu tysięcy kobiet. Okazało się, że wypijanie więcej niż sześciu filiżanek kofeinowego napoju dziennie powoduje zmniejszenie ryzyka zapadnięcia na agresywną postać nowotworu piersi aż o połowę.

To jednak nie koniec zalet częstego picia kawy. Zapobiega ono też bowiem włóknieniu wątroby zmniejszając ryzyko marskości.

rynekzdrowia.pl, ps



Komentarze


Dodaj lokal





Znajdź lokal na mapie

Znajdź lokal na mapie