Tu jesteś:   Strona główna >  Aktualności >  Pożegnanie z solą

Aktualności
Pożegnanie z solą / fot: sxc.hu

Pożegnanie z solą

Data:
2010-06-01 14:48
Komentarzy:
0
Zamiast walczyć z nadciśnieniem lekami, wystarczy ograniczyć spożywanie soli - twierdzą naukowcy z Indiana University.
Z najnowszych badań wynika, że osoby, które mają problemy z nadciśnieniem powinny przywiązywać większą wagę do ilości spożywanej soli, niż do tej pory. Samokontrola daje podobne efekty jak zażywanie lekarstw.

Zespół naukowców z Indiana University i University of Maryland wnikliwie kontrolował dietę pacjentów mających problemy z sercem. W wielu przypadkach wystarczyło ustabilizować spożycie chlorku sodu, a ciśnienie samo wracało do normy.

Dr Rajiv Agarval podkreśla jednak, że u niektórych chorych konieczne jest stosowanie leków obniżających ciśnienie. Pożegnanie się z solą może nie wystarczyć.

PP / La Stampa


Komentarze


Dodaj lokal





Znajdź lokal na mapie

Znajdź lokal na mapie