Aktualności
Herbata albo mleko - wybór należy do ciebie
- Data:
- 2010-03-03 16:43
- Komentarzy:
- 1
Badacze z Functional Food Center przy Oxford Brookes University przebadali wpływ różnych typów mleka na przeciwutleniacze zawarte w herbacie. Okazuje się, że używanie mleka odtłuszczonego znacznie bardziej ogranicza zdrowotne działanie naparu niżeli dodawanie mleka pełnotłustego. – To właśnie zawartość tłuszczu determinuje wpływ mleka na przeciwutleniacze – komentują wyniki badań dr Lisa Ryan i dr Sébastien Petit.
Co ciekawe, mleko reaguje tylko z niektórymi przeciwutleniaczami zawartymi w herbacie. Praktycznie całkowicie redukuje zdrowotne działanie barwiących składników napoju. Naukowcy nie są jednak przekonani czy reakcje zachodzące między czynnikami tylko modyfikują działanie przeciwutleniaczy czy może całkowicie je likwidują. W podsumowaniu brytyjscy naukowcy stwierdzili, że herbata ma znaczenie dla zdrowia całego społeczeństwa. Czyżby obawiali się, że Brytyjczycy przyzwyczajeni do herbaty z mlekiem całkiem z niej zrezygnują?
La Stampa, PP
Co ciekawe, mleko reaguje tylko z niektórymi przeciwutleniaczami zawartymi w herbacie. Praktycznie całkowicie redukuje zdrowotne działanie barwiących składników napoju. Naukowcy nie są jednak przekonani czy reakcje zachodzące między czynnikami tylko modyfikują działanie przeciwutleniaczy czy może całkowicie je likwidują. W podsumowaniu brytyjscy naukowcy stwierdzili, że herbata ma znaczenie dla zdrowia całego społeczeństwa. Czyżby obawiali się, że Brytyjczycy przyzwyczajeni do herbaty z mlekiem całkiem z niej zrezygnują?
La Stampa, PP


Komentarze